Asuvalle
Vikailmoitukset, maksutilanne ja asiointi MyHoasissa
MyHoas -palvelusta löydät oman kohteesi tiedotteet, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, tehdä vikailmoituksia, tarkistaa oman maksutilanteesi, päivittää yhteystietosi, hakea autopaikkaa ja hoitaa monia muita asumiseen liittyviä asioita.
Kiireisissä asioissa (putkivuodot, rikkoutuneet ikkunat) soita Hoasin asiakaspalveluun. Jos asiakaspalvelu on kiinni, soita Securitaksen huoltopäivitysnumeroon 020 491 2720.
Ohjeita MyHoasin käyttöön
Palvelut
Opiskelijatalossa on luonnollisesti tarjolla opiskelijan elämää helpottavia palveluita. Netti kuuluu kaikille, saunan ja pesukoneen voi varata käyttöönsä maksutta. Monissa taloissa on myös yhteistiloja, jonne voi vetäytyä jumppaamaan, opiskelemaan tai vaikka kokkaamaan kavereiden kanssa.
Asuminen Hoasilla
Hoasilla asuminen edellyttää asukkaalta päätoimista tutkinto-opiskelua.
Avaimet
Sinulle luovutetuilla avaimella/avaimilla pääset myös asukkaille tarkoitettuihin yleisiin tiloihin, kuten varastoon ja pesulaan. Harrastetilojen sekä kerhohuoneen avaimia ylläpitävät asukastoimikunnat.
Kodin kunnossapito
Vuokralaisena velvollisuutesi on huolehtia asunnon kunnon ylläpitämisestä: siivoamisesta, lattiakaivon puhdistuksesta, lamppujen ja sulakkeiden vaihdoista sekä vikojen ja ongelmien ilmoittamisesta Hoasille.
Kodissasi on myös useita laitteita ja varusteita. Vaikka jotkut niistä ovat asunnossa Hoasin puolesta, kuuluu osa ylläpidosta sinun vastuullesi.
Kiinteistön kunnossapito
Viihtyisä asuinympäristö koostuu monesta asiasta, kuten siististä yleisilmeestä, mukavista naapureista, hyvin ylläpidetystä kiinteistöstä ja turvallisuudesta.
Muuttaminen
Elämäntilanteet muuttuvat ja joskus on tarve etsiä uusi asunto. Tässä muuttotietoa Hoas-asukkaalle.
Asukastoiminta
Asukastoiminta on asukkaiden yhteistä tekemistä: retkiä, talkoita, juhlia ja yhteiskäytössä olevia harrastusvälineitä. Asukastoimikunta muodostetaan vuosittain järjestettävässä asukaskokouksessa. Tule mukaan!