Hyppää sisältöön
Etusivu Asuvalle Rekisteröityminen ja salasanan vaihtaminen MyHoas-palveluun

Rekisteröityminen MyHoasiin

MyHoasissa asukas voi

  • täyttää sisäänmuuttotarkastuksen
  • lähettää viestin asiakaspalveluumme
  • tehdä vikailmoituksen
  • tarkistaa maksutietonsa
  • hakea autopaikkaa
  • hallinnoida monia muita asumiseen liittyviä asioita

Rekisteröityminen käyttäjäksi

Rekisteröitymällä MyHoasiin voit jatkossa kirjautua sisään sähköpostiosoitteesi ja valitsemasi salasanan yhdistelmällä. Käytä rekisteröitymiseen samaa sähköpostiosoitetta, jonka olet antanut Hoasille asuntohakemusta tehdessäsi. Kun rekisteröidyt käyttäjäksi, pyydämme sinua tunnistautumaan, sillä palvelussa käsitellään henkilötietojasi. Voit tarkistaa käsiteltävät henkilötiedot tietosuojaselosteesta.

Rekisteröityminen ei ole pakollista. Voit myös kirjautua palveluun joka kerta tunnistautumalla vahvasti verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Käyttäjätunnuksen luominen

  • Mene MyHoasin kirjautumissivulle
  • Valitse Luo tunnus
  • Syötä sähköpostiosoitteesi
  • Napsauta sähköpostiin saamaasi linkkiä, joka vie sinut tunnistautumiseen.
  • Tunnistaudu suomalaisilla pankkitunnuksilla tai tekstiviestitunnistautumisella.
  • Luo itsellesi salasana, jolla voit yhdessä käyttäjätunnuksesi (sähköposti) kanssa kirjautua jatkossa MyHoasiin.

Etkö saanut tekstiviestiä?

Jos et saa tekstiviestiä pyytäessäsi koodia tekstiviestitunnistautumista varten, voimme tehdä sinulle toimistotunnistautumisen.

  • Lähetä kopio henkilöllisyystodistuksestasi tai passistasi salattuna sähköpostina osoitteeseen asiakaspalvelu@hoas.fi.
  • Olemme sinuun yhteydessä, kun tunnistautuminen on tehty ja voit jatkaa käyttäjätunnusten luomista.
  • Mene MyHoasin kirjautumissivulle
  • Syötä sähköpostiosoitteesi, napsauta sähköpostiin saamaasi linkkiä ja valitse tunnistautumistavaksi toimistolla.
  • Luo itsellesi salasana, jolla voit yhdessä käyttäjätunnuksesi (sähköposti) kanssa kirjautua jatkossa MyHoasiin.

Voiko asiointipalveluita käyttää rekisteröitymättä?

Jos sinulla on suomalaiset pankkitunnukset tai mobiilivarmenne käytössäsi, voit kirjautua jokaisella kerralla palveluun tunnistautumalla vahvasti.

Salasanan vaihtaminen

Tilaa salasanan vaihtolinkki MyHoasin kirjautumissivulta. Valitse kirjaudu sisään käyttäjätunnuksella ja sen jälkeen unohditko salasanasi? Syöttämällä sähköpostiosoitteesi saat ohjeet salasanan vaihtamiseen sähköpostiisi.

Salasanavaatimukset

Salasanassa pitää olla vähintään 10 merkkiä, joista:

  • ainakin yksi on pieni kirjain (a-z)
  • ainakin yksi on iso kirjain (A-Z)
  • ainakin yksi on numero (0-9)
  • JA ainakin yksi on erikoismerkki

Käyttäjätunnuksen vaihtaminen

Käyttäjätunnuksesi asiointipalveluihimme on sähköpostiosoitteesi. Jos sähköpostiosoitteesi vaihtuu, päivitä uusi sähköpostiosoite omiin tietoihisi MyHoasissa. Sähköpostiosoitteen päivittäminen ei muuta käyttäjätunnusta, vaan voit jatkaa vanhan sähköpostiosoitteen käyttämistä käyttäjätunnuksena.

Jos haluat vaihtaa myös käyttäjätunnuksen, jolla kirjaudut sisään, sinun pitää rekisteröityä uudestaan palveluun uudella sähköpostiosoitteella. Muista ensin päivittää uusi sähköpostiosoite omiin tietoihin MyHoasissa.

Tarvitsetko apua? Botti osaa kertoa vastauksen yleisimpiin kysymyksiin!

Jos rekisteröityminen ei onnistu

  • Tarkista käyttäjätunnuksesi. Yritäthän kirjautua sisään samalla sähköpostilla, joka Hoasilla on tiedossa? Tiedoissamme on se sähköpostiosoite, jonka olet antanut asuntohakemuksella.
  • Jos rekisteröityminen ei onnistu, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Sinulla näyttäisi olevan mainosten estäjä päällä (esim. Ad Block).

Jotta voisimme taata että sivusto toimii oikein, suosittelemme laajennuksen ottamista pois päältä.