Hyppää sisältöön
Etusivu Asuvalle Rekisteröityminen ja salasanan vaihtaminen MyHoas-palveluun

Rekisteröityminen asiointipalveluihin

Sähköisiä asiointipalveluitamme ovat hakijan palvelu sekä asukkaan MyHoas. Lisäksi asukkailla on käytössään Hoas Booking, jonka kautta sauna- ja pesulavuorot varataan. Löydät linkit sähköisiin palveluihimme asiointisivulta.

Hakijan palvelussa asunnon hakija voi

  • muokata hakemuksen tietoja
  • muokata valitsemiaan asuntotyyppejä, alueita ja vuokraa
  • jatkaa asuntohakemuksen voimassaoloa
  • hyväksyä (tai hylätä) asuntotarjouksen

MyHoasissa asukas voi

  • tehdä sisäänmuuttoilmoituksen
  • lähettää viestiä asiakaspalveluumme
  • tehdä vikailmoituksen
  • tarkistaa maksutietonsa
  • hakea autopaikkaa
  • hallinnoida monia muita asumiseen liittyviä asioita

Molemmat palvelut toimivat samalla alustalla ja rekisteröitymisen tarvitsee tehdä vain kerran. Jos rekisteröidyt sähköisten asiointipalvelujemme käyttäjäksi jo hakuvaiheessa, toimivat samat tunnukset myös MyHoasiin, kun vuokrasopimuksesi alkaa.

Rekisteröityminen käyttäjäksi

Hakijan palveluun ja MyHoasiin rekisteröitymällä voit jatkossa kirjautua sisään sähköpostiosoitteesi ja valitsemasi salasanan yhdistelmällä.

Käytä rekisteröitymiseen samaa sähköpostiosoitetta, jonka olet antanut Hoasille asuntohakemusta tehdessäsi. Kun rekisteröidyt käyttäjäksi, varmistamme henkilöllisyytesi, sillä palvelussa käsitellään henkilötietojasi. Voit tarkistaa käsiteltävät henkilötiedot tietosuojaselosteesta.

Tunnistautuminen

Tunnistautumisen voi tehdä suomalaisilla pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai tekstiviestitunnistautumisella.

Suomalaiset pankkitunnukset tai mobiilivarmenne

  • Mene kirjautumissivulle hakijat tai asukkaat
  • Valitse Rekisteröidy käyttäjäksi, sitten Vahva tunnistautuminen ja Tunnistaudu.
  • Sinut ohjataan tunnistautumaan vahvasti Telian palvelussa. Seuraa tunnistautumispalvelun ohjeita.
  • Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja valitsemasi salasana. Katso ohjeet salasanaan.
  • Saat sähköpostiviestin, jossa on linkki käyttäjätunnuksen aktivoimiseen. Vahvistuslinkki on voimassa 24 tuntia. Linkin kautta pääset vahvistamaan rekisteröitymisen kirjoittamalla sähköpostiosoitteesi ja salasanasi.

Tekstiviestitunnistautuminen

Käytä tekstiviestitunnistautumista, jos sinulla ei ole suomalaisia pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta.

  • Mene kirjautumissivulle hakijat tai asukkaat
  • Valitse Rekisteröidy käyttäjäksi ja Tekstiviestitunnistautuminen.
  • Sinut ohjataan antamaan sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi. Tilaa kertakäyttöinen koodi puhelimeesi.
  • Koodi saapuu tekstiviestinä, jonka lähettäjä on Hoas. Koodi on voimassa kaksi minuuttia.
  • Syötä koodi sille varattuun paikkaan.
  • Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja valitsemasi salasana. Katso ohjeet salasanaan.
  • Saat sähköpostiviestin, jossa on linkki käyttäjätunnuksen aktivoimiseen. Vahvistuslinkki on voimassa 24 tuntia. Linkin kautta pääset vahvistamaan rekisteröitymisen kirjoittamalla sähköpostiosoitteesi ja salasanasi.

Etkö saanut tekstiviestiä?

Jos et saa tekstiviestiä pyytäessäsi koodia tekstiviestitunnistautumista varten, voimme tehdä sinulle toimistotunnistautumisen.

  • Lähetä kopio henkilöllisyystodistuksestasi tai passistasi salattuna sähköpostina osoitteeseen asiakaspalvelu@hoas.fi.
  • Otamme sinuun yhteyttä, kun tunnistautuminen on tehty ja voit jatkaa käyttäjätunnusten luomista.
  • Mene kirjautumissivulle hakijat tai asukkaat
  • Valitse Rekisteröidy käyttäjäksi ja Toimistotunnistautuminen.
  • Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja valitsemasi salasana. Katso ohjeet salasanaan.
  • Saat sähköpostiviestin, jossa on linkki käyttäjätunnuksen aktivoimiseen. Vahvistuslinkki on voimassa 24 tuntia. Linkin kautta pääset vahvistamaan rekisteröitymisen kirjoittamalla sähköpostiosoitteesi ja salasanasi.

Voiko asiointipalveluita käyttää rekisteröitymättä?

Jos sinulla on suomalaiset pankkitunnukset tai mobiilivarmenne käytössäsi, voit kirjautua jokaisella kerralla palveluun tunnistautumalla vahvasti.

Salasanan vaihtaminen

Tilaa salasanan vaihtolinkki kirjautumissivulta. Saat salasanan vaihtolinkin sähköpostiisi. Sähköpostiviestin lähettäjä on noreply@tampuuri.fi ja linkki on voimassa 24 tuntia.

Salasanavaatimukset

Salasanassa pitää olla vähintään kuusi merkkiä, joista

  • vähintään yksi on iso kirjain,
  • vähintään yksi on pieni kirjain,
  • vähintään yksi on numero JA
  • vähintään yksi on erikoismerkki.

Käyttäjätunnuksen vaihtaminen

Käyttäjätunnuksesi asiointipalveluihimme on sähköpostiosoitteesi. Jos sähköpostiosoitteesi vaihtuu, päivitä uusi sähköpostiosoite omiin tietoihisi MyHoasissa. Rekisteröidy sen jälkeen palveluun uudestaan uudella sähköpostiosoitteellasi.

Tarvitsetko apua? Botti osaa kertoa vastauksen yleisimpiin kysymyksiin!

Jos rekisteröityminen ei onnistu

  • Tarkista käyttäjätunnuksesi. Yritäthän kirjautua sisään samalla sähköpostilla, joka Hoasilla on tiedossa? Tiedoissamme on se sähköpostiosoite, jonka olet antanut asuntohakemuksella.
  • Jos rekisteröityminen ei onnistu, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Sinulla näyttäisi olevan mainosten estäjä päällä (esim. Ad Block).

Jotta voisimme taata että sivusto toimii oikein, suosittelemme laajennuksen ottamista pois päältä.