Hyppää sisältöön
Etusivu Asuvalle Rekisteröityminen ja salasanan vaihtaminen MyHoas-palveluun

Rekisteröityminen MyHoasiin

MyHoasissa asukas voi

  • täyttää sisäänmuuttotarkastuksen
  • lähettää viestin asiakaspalveluumme
  • tehdä vikailmoituksen
  • tarkistaa maksutietonsa
  • hakea autopaikkaa
  • hallinnoida monia muita asumiseen liittyviä asioita

Rekisteröityminen käyttäjäksi

Rekisteröitymällä MyHoasiin voit jatkossa kirjautua sisään sähköpostiosoitteesi ja valitsemasi salasanan yhdistelmällä. Käytä rekisteröitymiseen samaa sähköpostiosoitetta, jonka olet antanut Hoasille asuntohakemusta tehdessäsi. Kun rekisteröidyt käyttäjäksi, pyydämme sinua tunnistautumaan, sillä palvelussa käsitellään henkilötietojasi. Voit tarkistaa käsiteltävät henkilötiedot tietosuojaselosteesta.

Rekisteröityminen ei ole pakollista. Voit myös kirjautua palveluun joka kerta tunnistautumalla vahvasti verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Tunnistautuminen

Tunnistautumisen voi tehdä suomalaisilla pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai tekstiviestitunnistautumisella.

Suomalaiset pankkitunnukset tai mobiilivarmenne

  • Mene kirjautumissivulle
  • Valitse Rekisteröidy käyttäjäksi, sitten Vahva tunnistautuminen ja Tunnistaudu.
  • Sinut ohjataan tunnistautumaan vahvasti Telian palvelussa. Seuraa tunnistautumispalvelun ohjeita.
  • Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja valitsemasi salasana. Katso ohjeet salasanaan.
  • Saat sähköpostiviestin, jossa on linkki käyttäjätunnuksen aktivoimiseen. Vahvistuslinkki on voimassa 24 tuntia. Linkin kautta pääset vahvistamaan rekisteröitymisen kirjoittamalla sähköpostiosoitteesi ja salasanasi.

Tekstiviestitunnistautuminen

Käytä tekstiviestitunnistautumista, jos sinulla ei ole suomalaisia pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta.

  • Mene kirjautumissivulle
  • Valitse Rekisteröidy käyttäjäksi ja Tekstiviestitunnistautuminen.
  • Sinut ohjataan antamaan sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi. Tilaa kertakäyttöinen koodi puhelimeesi.
  • Koodi saapuu tekstiviestinä, jonka lähettäjä on Hoas. Koodi on voimassa kaksi minuuttia.
  • Syötä koodi sille varattuun paikkaan.
  • Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja valitsemasi salasana. Katso ohjeet salasanaan.
  • Saat sähköpostiviestin, jossa on linkki käyttäjätunnuksen aktivoimiseen. Vahvistuslinkki on voimassa 24 tuntia. Linkin kautta pääset vahvistamaan rekisteröitymisen kirjoittamalla sähköpostiosoitteesi ja salasanasi.

Etkö saanut tekstiviestiä?

Jos et saa tekstiviestiä pyytäessäsi koodia tekstiviestitunnistautumista varten, voimme tehdä sinulle toimistotunnistautumisen.

  • Lähetä kopio henkilöllisyystodistuksestasi tai passistasi salattuna sähköpostina osoitteeseen asiakaspalvelu@hoas.fi.
  • Otamme sinuun yhteyttä, kun tunnistautuminen on tehty ja voit jatkaa käyttäjätunnusten luomista.
  • Mene kirjautumissivulle
  • Valitse Rekisteröidy käyttäjäksi ja Toimistotunnistautuminen.
  • Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja valitsemasi salasana. Katso ohjeet salasanaan.
  • Saat sähköpostiviestin, jossa on linkki käyttäjätunnuksen aktivoimiseen. Vahvistuslinkki on voimassa 24 tuntia. Linkin kautta pääset vahvistamaan rekisteröitymisen kirjoittamalla sähköpostiosoitteesi ja salasanasi.

Voiko asiointipalveluita käyttää rekisteröitymättä?

Jos sinulla on suomalaiset pankkitunnukset tai mobiilivarmenne käytössäsi, voit kirjautua jokaisella kerralla palveluun tunnistautumalla vahvasti.

Salasanan vaihtaminen

Tilaa salasanan vaihtolinkki kirjautumissivulta. Saat salasanan vaihtolinkin sähköpostiisi. Sähköpostiviestin lähettäjä on noreply@tampuuri.fi ja linkki on voimassa 24 tuntia.

Salasanavaatimukset

Salasanassa pitää olla vähintään kuusi merkkiä, joista

  • vähintään yksi on iso kirjain,
  • vähintään yksi on pieni kirjain,
  • vähintään yksi on numero JA
  • vähintään yksi on erikoismerkki.

Käyttäjätunnuksen vaihtaminen

Käyttäjätunnuksesi asiointipalveluihimme on sähköpostiosoitteesi. Jos sähköpostiosoitteesi vaihtuu, päivitä uusi sähköpostiosoite omiin tietoihisi MyHoasissa. Sähköpostiosoitteen päivittäminen ei muuta käyttäjätunnusta, vaan voit jatkaa vanhan sähköpostiosoitteen käyttämistä käyttäjätunnuksena.

Jos haluat vaihtaa myös käyttäjätunnuksen, jolla kirjaudut sisään, sinun pitää rekisteröityä uudestaan palveluun uudella sähköpostiosoitteella. Muista ensin päivittää uusi sähköpostiosoite omiin tietoihin MyHoasissa.

Tarvitsetko apua? Botti osaa kertoa vastauksen yleisimpiin kysymyksiin!

Jos rekisteröityminen ei onnistu

  • Tarkista käyttäjätunnuksesi. Yritäthän kirjautua sisään samalla sähköpostilla, joka Hoasilla on tiedossa? Tiedoissamme on se sähköpostiosoite, jonka olet antanut asuntohakemuksella.
  • Jos rekisteröityminen ei onnistu, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Sinulla näyttäisi olevan mainosten estäjä päällä (esim. Ad Block).

Jotta voisimme taata että sivusto toimii oikein, suosittelemme laajennuksen ottamista pois päältä.