Hoas-talkkarit
Talkkarit pitävät huolta kiinteistöstäsi. He huolehtivat mm. yleisten tilojen siisteydestä ja varusteista, pihojen istutuksista ja piha-alueen roskisten tyhjennyksestä. Talkkarit hoitavat myös kausitöitä, kuten kulkuväylien hiekoituksen ja lumen aurauksen talvella.
Talkkari on asukkaan apuna
Talkkarit auttavat myös asukkaita asumiseen liittyvissä ongelmissa. Voit soittaa talkkarille, kun tarvitset neuvoa tai apua asuntoon liittyvän ongelman ratkaisemiseen. Talkkari antaa nopeita vastauksia yleisimpiin huoltoon liittyviin kysymyksiin ja tarvittaessa ohjeistaa sinua tekemään vikailmoituksen.
Kun teet vikailmoituksen MyHoasissa, talkkari on usein ensimmäinen, joka saapuu paikalle tarkastamaan tilanteen. Usein talkkari saa vian korjattua itse. Toisinaan vaativampien tai erikoistyökaluja tarvitsevien vikojen korjaamiseksi vikailmoitus ohjataan kyseisen ongelman korjaamiseen erikoistuneelle yhteistyökumppanille.
Miten otan talkkariin yhteyttä?
Löydät talkkarin puhelinnumeron kiinteistön ilmoitustaululta tai sisäänkäynnin läheisyydestä. Yhteystiedot löytyvät myös MyHoasista. Talkkarille voi soittaa ja lähettää viestejä tekstiviestinä tai WhatsApp-viestinä. Muista mainita viestissä, kuka olet ja millä kiinteistöllä asut.
Talkkarit vastaavat puheluihin ja viesteihin työaikana. Tyypillisesti talkkarit työskentelevät arkipäivisin klo 8–15 välillä.
Keitä talkkarit ovat?
Talkkarit ovat Hoasin yhteistyökumppaneina toimivien huoltoliikkeiden edustajia. Huoltoliikkeitä ovat Coor, ISS, Kiinteistö Varustamo ja Lassila & Tikanoja.
Talkkarin tunnistaa huoltoyhtiön omalla logolla varustetuista työvaatteista. Jokaisella talkkarilla on keskimäärin kuusi kiinteistöä hoidettavana ja hän liikkuu niiden välillä päivittäin.
Mistä tiedän, soitanko talkkarille vai teenkö vikailmoituksen?
Yksinkertainen muistisääntö on, että jos tarvitset neuvoa, soita talkkarille. Jos taas asunnossa on jotain rikki, tee vikailmoitus.
Esimerkiksi:
- Kiinteistön pesutuvan laite on rikkoutunut > Täytä vikailmoitus MyHoasissa.
- Asunnon viemäri on tukossa > Soita talkkarille, jos et saa omin avuin avattua.
Usein kysytyt kysymykset
Vuokraamani autopaikka on lumen peitossa. Tuleeko talkkari luomaan lumet paikaltani?
Olet itse vastuussa vuokraamasi autopaikan lumenluonnista. Talkkari huoltoyhtiöineen puolestaan hoitaa pääväylien ja sisäänkäyntien auraamisen.
Tarvitsen lainaan työkaluja. Voinko lainata niitä talkkarilta hetkeksi?
Talkkarit eivät valitettavasti voi lainata työkalujaan, mutta voit tiedustella lainattavissa olevista työkaluista kiinteistösi asukastoimikunnalta.
Kylpyhuoneen lavuaarini on tukossa, kuinka toimin?
Kokeile ensin saada lavuaarin tukos auki omin avuin (katso ohjeet). Jos et saa viemäriä vetämään omista toimista huolimatta, ole yhteydessä kiinteistösi talkkariin tai täytä vikailmoitus MyHoasissa.
Unohdin avaimeni, miten toimin?
Talkkarit eivät valitettavasti voi avata asukkaille ovia. Ota sen sijaan yhteys ovenavauspalveluun.