Hyppää sisältöön
Etusivu Asuvalle Avaimen katoaminen

Avaimen katoaminen

Jos kadotat avaimesi, etkä pääse sisälle asuntoosi, soita Securitaksen ovenavauspalveluun.

Ilmoita kadonneesta avaimesta MyHoasissa tai palvelukeskuksessa

Ilmoita meille aina mahdollisimman pian, kun huomaat avaimesi kadonneen. Ilmoita meille kaikista kadonneista avaimista, myös esimerkiksi autopaikan tai jätteenkeräysjärjestelmän avaimista. Paina myös mieleesi, missä ja mihin aikaan epäilet tai huomasit avaimesi kadonneen.

Kadonneesta avaimesta ilmoitetaan täyttämällä lomake MyHoasissa (katso myös ohje) tai Hoasin palvelukeskuksessa.

Lasku kadonneesta avaimesta

Kadonneesta avaimesta syntyvät kustannukset veloitetaan asukkaalta. Kustannuksia syntyy mm. uudesta avaimesta. Jos turvallisuussyistä lukot joudutaan sarjoittamaan uudelleen, veloitetaan myös siitä syntyvät kustannukset asukkaalta. Laskutamme korvausvastuuhinnaston mukaisesti.

Lähetämme laskun sinulle sähköpostilla.

Lukitsin itseni ulos

Jos lukitsit itsesi ulos huoneestasi tai asunnostasi, soita Securitaksen ovenavauspalveluun.

Jälleenvuokralaisen avaimen katoaminen

Jos jälleenvuokralaiselta katoaa avain, hänen on oltava yhteydessä päävuokralaiseen. Päävuokralainen on jälleenvuokrauksenkin aikana vastuussa asunnosta, joten hänen tulee ilmoittaa kadonneesta avaimesta MyHoasissa.

Jälleenvuokralainen voi hakea uuden avaimen kadonneen tilalle päävuokralaisen allekirjoittamalla valtakirjalla, tai päävuokralainen voi itse noutaa avaimen.

Jos jälleenvuokralainen kadottaa avaimen, laskutetaan siitä aiheutuvat kulut päävuokralaiselta korvausvastuuhinnastomme mukaisesti. Jos suunnittelet asuntosi jälleenvuokraamista, tutustu huolella jälleenvuokraukseen liittyviin asioihin. Suosittelemme, että päävuokralainen ja jälleenvuokralainen sopivat etukäteen yhdessä siitä, kuinka tällaisissa tilanteissa toimitaan.


Sinulla näyttäisi olevan mainosten estäjä päällä (esim. Ad Block).

Jotta voisimme taata että sivusto toimii oikein, suosittelemme laajennuksen ottamista pois päältä.