

Viat ja hätätilanteet
Asumisen aikana saatat kohdata erilaisia vika- tai häiriötilanteita. Tässä toimintaohjeet niistä yleisimpiin. Henkeä tai omaisuutta uhkaavissa tilanteissa soita aina hätäkeskukseen numeroon 112.
Ota yhteyttä
Sähkökatko
- Tarkista, ettei sulake ole palanut.
- Onko sähköverkossa laajempaa vikaa tai häiriötilanne? Esimerkiksi Carunan häiriökartasta jossa näkyy Suomen sähköverkon vikatilanteet.
- Jos syy ei ole kumpikaan yllä olevista, ota yhteyttä talkkariin tai tee vikailmoitus.
Vesikatko
- Pääkaupunkiseudulla vedenjakelusta vastaa HSY. HSY:n verkkosivuilta löydät ohjeita, kuinka toimia erilaisissa veteen liittyvissä vikatilanteissa. Sivulta voit myös tarkistaa ajantasaiset vesikatkot ja häiriöt, jotka voivat koskettaa sinun asuinaluettasi.
Internet
- Palveluntarjoaja (DNA, Telia tai Trinet) vastaa internetin toiminnasta kiinteistöllä.
- Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä suoraan palveluntarjoajaan.
- Suuressa osassa kiinteistöjä palveluntarjoaja on DNA. Jos internet ei toimi, katso DNA:n verkkosivuilta ajantasaiset häiriötiedotteet.