Hyppää sisältöön
Etusivu Asuvalle Viat ja hätätilanteet
Etusivu Asuvalle Viat ja hätätilanteet

Viat ja hätätilanteet

Asumisen aikana saatat kohdata erilaisia vika- tai häiriötilanteita. Tässä toimintaohjeet niistä yleisimpiin. Henkeä tai omaisuutta uhkaavissa tilanteissa soita aina hätäkeskukseen numeroon 112.

Ota yhteyttä

Sähkökatko

  • Tarkista, ettei sulake ole palanut.
  • Onko sähköverkossa laajempaa vikaa tai häiriötilanne? Esimerkiksi Carunan häiriökartasta jossa näkyy Suomen sähköverkon vikatilanteet.
  • Jos syy ei ole kumpikaan yllä olevista, ota yhteyttä talkkariin tai tee vikailmoitus.

Vesikatko

  • Pääkaupunkiseudulla vedenjakelusta vastaa HSY. HSY:n verkkosivuilta löydät ohjeita, kuinka toimia erilaisissa veteen liittyvissä vikatilanteissa. Sivulta voit myös tarkistaa ajantasaiset vesikatkot ja häiriöt, jotka voivat koskettaa sinun asuinaluettasi.

Internet

  • Palveluntarjoaja (DNA, Telia tai Trinet) vastaa internetin toiminnasta kiinteistöllä.
  • Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä suoraan palveluntarjoajaan.
  • Suuressa osassa kiinteistöjä palveluntarjoaja on DNA. Jos internet ei toimi, katso DNA:n verkkosivuilta ajantasaiset häiriötiedotteet.

Sinulla näyttäisi olevan mainosten estäjä päällä (esim. Ad Block).

Jotta voisimme taata että sivusto toimii oikein, suosittelemme laajennuksen ottamista pois päältä.