Felanmälan, betalningar och ärenden hanteras nu i MyHoas
Vi har sammanställt hyresgästernas elektroniska tjänster till en helhet som du kan logga in på via myhoas.fi. I tjänsten hittar du meddelanden, kan kontakta kundtjänsten, göra felanmälningar, kontrollera dina betalningar, uppdatera dina kontaktuppgifter, ansöka om parkeringsplats och ta hand om mycket annat som rör ditt boende.
Är ditt kylskåp trasigt? Blir bastun inte varm? Tänds gårdsbelysningen inte?
När du upptäcker något som behöver åtgärdas i din bostad, ditt objekt eller på din gård, ska du fylla i en felanmälan. Om möjligt, får du gärna bifoga en bild eller två.
Mina betalningar
I tjänsten kan du se över betalda och obetalda hyror och andra fakturor. Du kan också bekanta dig med detaljerna i ditt avtal och kontrollera den betalda hyresgarantin.
Ska du flytta bort kan du uppdatera din kontoinformation för återbetalningen av garantin.
Parkeringsplats, nycklar, studieinformation
Vi samlade ihop ett antal blanketter som gör livet enklare i MyHoas under rubriken Blanketter. Via tjänsten kan du till exempel ansöka om parkeringsplats, anmäla en borttappad nyckel, ansöka om att få måla väggarna i din bostad eller meddela om möjlighet till andrahandsuthyrning.
Tjänsten kräver registrering
När du använder tjänsten för första gången ber vi dig registrera dig. I samband med registreringen verifierar vi din identitet, eftersom tjänsten behandlar dina personuppgifter.